El Club

Unió Ciclista Vilanova

Fundació

La Unió Ciclista Vilanova neix de les inquietuds d’un grup de persones de tornar a reactivar el ciclisme vilanoví després d’un grapat d’anys sense una organització d’aquest caire.

Un grupet de persones que tenien ganes de tornar a engegar el ciclisme a la nostra Ciutat varen convocar una reunió a la Penya Barcelonista a través dels mitjans de comunicació per al 17 d’octubre del 1978, aquesta va esser una primera presa de contacte que ens va portar a un altre reunió al mateix lloc i en data 23 d’octubre. D’aquestes reunions va sortir una convocatòria d’eleccions que es va convocar per al 1 de novembre al Foment Vilanoví que després es va designar com a primera seu social, a causa de que algunes persones simpatitzants d’altres equips de futbol, no veien amb bons ulls l’acceptar l’oferiment que gentilment havia fet la Penya Barcelonista per a passar a ser una secció de la mateixa. En aquesta primera Assemblea Extraordinària es van presentar les candidatures dels senyors Vicenç Iturat i Gil, Jordi Raurich i Villanueva, Rafael Dichós i Pedro i Lluis Pascual i Carbonell. Un cop fet el recompte de vots i amb només un vot en blanc, va sortir elegit com a primer president de l’Entitat per majoria aclaparadora en Lluis Pascual i Carbonell.

La Unió Ciclista Vilanova va consolidar la seva seu social al carrer de Sant Cristòfol num. 2-10. En aquesta casa disposaven de bar, sala de reunions, gimnàs, dutxes, secretaria y dos habitacions per al material.

Que Fem

Una de les nostres activitats mes concorregudes és el campionat de cicloturisme, que s’ha estat portant a terme ininterrompudament des dels inicis del Club i que comença el primer diumenge de març, si no es Carnaval (festa grossa a Vilanova i la Geltrú), i acaba amb l’assistència a la «Diada Montserratina» punt final amb l’escalada al Monestir de Montserrat junt a molts dels clubs catalans, cap a finals d’octubre.

Aquest campionat l’hem dividit en tres grups per edats, i un grup de BTT, no distingim sexes, donç el campionat premia mes l’esforç que representa no fallar a les sortides que el que ho faci ms de pressa. Per raons variades, que s’han anat produint al llarg del temps, aquestes excursions tenen cada setmana tres recorreguts amb tres distàncies diferents.

El Club, com es natural, es dedica a la promoció del ciclisme i per això ha tingut en molts moments de la seva història, equips en les diferents categories, des de escoles fins a juvenils i també Masters.

També organitzem curses de les quals anirem donant notícies quan estem a prop de la data de celebració.

PATROCINADORS i COL·LABORADORS

Restaurant Can Turky´s